Vyjádření k pokutě od ČOI

Naše společnost obdržela od ČOI pokutu za prodej "nevyhovujícího" alternativního paliva E85 na čerpacích stanicích v České Lípě a v Mladé Boleslavi. Využili jsme všech odvolacích prostředků, aby jsme ČOI přesvědčili o nesmyslnosti normy, která je použita na kontrolu tlaku par, která v obou případech vyšla pod limitními hodnotami. Problém je v tom, že na zjištění tlaku par je použita norma pro benzíny. Použití této normy na Ethanol E85 je zcela absurdní, neboť samotnou výrobou tohoto produktu se této normy nedá téměř dosáhnout (benzín se v zimních měsících vyrábí s tlakem par 70-85 kPA a Ethanol E85 kolem 50 kPA, ale oba mají splňovat normu v rozmezí 50-100 kPa - toleranční rámec pro E85 je oproti benzínu téměř nulový!) Pracovníky ČOI jsme s těmito argumenty seznámili. Odkázali nás však na Ministerstvo průmyslu a obchodu, které takto nesmyslné normy schvaluje. Jsme odhodláni se proti takovýmto "kocourkovským" rozhodnutím bránit i soudní cestou. Blíže se k celé záležitosti vyjádříme v sobotním vydání Českolipského a Mladoboleslavského deníku.
Dále žádáme ČOI, aby při zveřejňování čerpacích stanic, které prodávají "nekvalitní" palivo uváděla u velkých společností název čerpací stanice a nikoliv nájemce. Tedy místo ČS Jan Janota České Velenice - ČS BENZINA České Velenice. Dále pod jmény nájemců v Plzni a Táboře (zveřejněné v loňském roce) uvádět ČS OMV Tábor a ČS OMV Plzeň. Dále nevíme, zda-li si při zveřejnění společnosti ČS Eni čtenář uvědomí, že se jedná o ČS AGIP atd.
Naše společnost byla v letošním roce kontrolována pracovníky ČOI také na čerpacích stanicích v Olomouci, Podivíně, Stráži pod Ralskem, Vrbčanech, Hostinném, Dvoře Králové, Stránčicích, Býšti. Všechny výsledky vyšly v pořádku (na těchto ČS E85 neprodáváme).

Akceptujeme DFC a UTA karty

Na všech čerpacích stanicích akceptujeme DFC a nově i UTA karty.